ValenciÓCastellanoEnglish (History)Franšais (Historie)
Administrar

Ajuntament d'AlcÓntera de X˙quer
17/05/2022 12:09


Telecentre

 

 


┐QuŔ Ús un Telecentre?

 

┐QuŔ es pot fer en un Telecentre?

 

┐De quŔ dispose en el Telecentre?

 

┐On estÓ el Telecentre d'AlcÓntera de X˙quer?

 

Horari

 

Normes d'˙s

 

┐QuŔ fer si s'oblida la contrasenya?

 

┐QuŔ fer si s'oblida el nom d'usuari?

 

Connectar equips itinerants

 

Com donar d'alta o registrar menors d'edat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ┐QuŔ Ús un Telecentre?

 

Els telecentres sˇn espais p˙blics dotats amb l'equipament necessari per a disposar d'accÚs gratu´t i de qualitat a Internet i a les noves tecnologies.

 

 

- ┐QuŔ es pot fer en un Telecentre?

 

En un Telecentre es pot conŔixer, aprendre, utilitzar i promoure l'˙s d'Internet i de les noves tecnologies.


D'aquesta manera, en un Telecentre es pot aprendre a utilitzar un ordinador i diferents programes informÓtics, cercar informaciˇ per Internet, comunicar-nos amb altres persones, realitzar activitats quotidianes per Internet (comprar, cercar treball, realitzar gestions bancÓries, etc).


Per a aix˛, en els telecentres s'organitzen cursos de formaciˇ i s'engeguen projectes i iniciatives amb la finalitat de fomentar l'˙s dels mateixos.

 

 

 

- ┐De quŔ dispose en el Telecentre?

 

  • Connexiˇ a Internet de Banda Ampla.
  • Ordinadors personals per a navegaciˇ i per a accÚs a serveis avanšats.
  • Xarxa local sense fil (WLAN). Els ciutadans poden acudir al Telecentre i connectar-se a Internet gratu´tament amb els seus propis equips portÓtils dotats d'una targeta wi-fi.
  • PerifŔrics (impressora, escÓner).

En els telecentres existeixen responsables, dinamitzadors, etc, per a informar i orientar sobre el funcionament del Telecentre, les activitats que es realitzen, els resultats obtinguts, donar trasllat de necessitats i propostes de millora, etc.

 

 

- ┐On estÓ el Telecentre d'AlcÓntera de X˙quer?

 

Pots trobar-lo en la segona planta de la Casa de la M˙sica (C/ Jaume Primer, n║ 40).

 

 

- Horari:

 

Dilluns a divendres, de 16:00 a 20:30.

 

 

- Normes d'˙s:

 

  • Els menors de 16 anys, durant l'horari escolar, haurien d'accedir al Telecentre acompanyats d'un pare o tutor.
  • Es prendran les mesures necessÓries per a garantir el respecte entre els usuaris de manera que en els Centres siga possible treballar degudament sense sorolls ni molŔsties causades per altres usuaris.
  • Es garantirÓ la neteja dels Centres i s'equiparan amb papeleres o altres utensilis necessaris per al seu bon manteniment.
  • No es podrÓ accedir a pÓgines web amb continguts pornogrÓfics, racistes, xen˛fobs, sexistes, violents o terroristes.
  • No es podrÓ instalĚlar en els equips cap tipus de programa o aplicaciˇ sense autoritzaciˇ dels responsables del Centre.
  • L'˙s indegut dels equips i les modificacions en la configuraciˇ haurien de suposar l'expulsiˇ immediata i definitiva del Centre.
  • S'establiran usos prioritaris dels equips del Centre.

 

 

- ┐QuŔ fer si s'oblida la contrasenya?

 

Si a un usuari se li oblida la seua contrasenya, en la pantalla d'inici de sessiˇ pot punxar sobre la pregunta: "Va oblidar la seua contrasenya?" i accedirÓ a una pantalla en la qual se li formularÓ la pregunta recordatori que el propi usuari va fixar en el moment de donar-se d'alta. Ens trobem amb 2 seccions, "Recordar Pregunta" i "Canviar Contrasenya". En el primer d'ells a l'introduir el nostre usuari en la casella "Nom d'usuari", si Ús correcte (si existeix) en la secciˇ "Canviar Contrasenya" ens apareixerÓ la pregunta a la qual hem de respondre i confirmar resposta perquŔ el sistema ens permeta canviar la nostra contrasenya actual (que no recordem) per altra nova. Quan canviem la contrasenya podrem accedir novament amb aquesta nova dada i el nostre nom d'usuari que seguirÓ sent el mateix.

 

 

- ┐QuŔ fer si s'oblida el nom d'usuari?

 

Hem d'acudir al responsable de nostre Telecentre, com usuari autoritzat a travÚs del Centre de de gestiˇ integrat de serveis (CdGIS) podrÓ solĚlicitar el reseteig del nostre usuari o gestionar altre tipus d'incidŔncies relacionades amb l'accÚs per usuari i contrasenya. Solament serÓ necessari el nostre nom, cognoms i DNI.


No servirÓ intentar donar-nos d'alta amb altre usuari, doncs al demanar-nos el DNI se'ns llanšarÓ un missatge advirtiendonos que no Ús possible crear l'usuari associat a aqueix DNI per que ja existeix.

 

 

- Connectar equips itinerants


Un equip itinerant, Ús un portÓtil propietat de l'usuari que duga al Telecentre per a connectar-se a la xarxa.


Qualsevol usuari del Telecentre pot utilitzar el seu propi ordinador portÓtil. Sols es necesari que l'ordinador tinga la seua pr˛pia connexiˇ WIFI i l'usuari ho mantinga en el rÓdio de cobertura del Punt d'AccÚs que estÓ proporcionant la Xarxa d'└rea Local. L'usuari haurÓ de seleccionar la xarxa sense fil de nom "Internet Rural", i es connectarÓ directament a la Xarxa d'└rea Local del Telecentre. El responsable del Telecentre t'ajudarÓ a realitzar tot aquest procÚs.

 

 

- Com donar d'alta o registrar menors d'edat

 

Cal crear un usuari nou. En la pantalla d'inici a "Crear nou usuari", hem d'emplenar el formulari amb les dades personals del menor. Sota la secciˇ "Dades Personals" hi ha altra cridada "Identificaciˇ" en ella, vam assenyalar la casella d'autoritzaciˇ del tutor i emplenem les dades que se'ns demanen sobre ell, sense oblidar el seu usuari i contrasenya que seran distints als del menor que s'estableixen baix. DesprÚs d'aš˛ procedim de la mateixa forma que si es tractara d'un usuari normal.

 

 




« Desembre 2021 »
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31