ValenciàCastellanoEnglish (History)Français (Historie)
Administrar

Ajuntament d'Alcàntera de Xúquer
23/11/2017 04:21


Telecentre

 

 


¿Què és un Telecentre?

 

¿Què es pot fer en un Telecentre?

 

¿De què dispose en el Telecentre?

 

¿On està el Telecentre d'Alcàntera de Xúquer?

 

Horari

 

Normes d'ús

 

¿Què fer si s'oblida la contrasenya?

 

¿Què fer si s'oblida el nom d'usuari?

 

Connectar equips itinerants

 

Com donar d'alta o registrar menors d'edat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ¿Què és un Telecentre?

 

Els telecentres són espais públics dotats amb l'equipament necessari per a disposar d'accés gratuït i de qualitat a Internet i a les noves tecnologies.

 

 

- ¿Què es pot fer en un Telecentre?

 

En un Telecentre es pot conèixer, aprendre, utilitzar i promoure l'ús d'Internet i de les noves tecnologies.


D'aquesta manera, en un Telecentre es pot aprendre a utilitzar un ordinador i diferents programes informàtics, cercar informació per Internet, comunicar-nos amb altres persones, realitzar activitats quotidianes per Internet (comprar, cercar treball, realitzar gestions bancàries, etc).


Per a això, en els telecentres s'organitzen cursos de formació i s'engeguen projectes i iniciatives amb la finalitat de fomentar l'ús dels mateixos.

 

 

 

- ¿De què dispose en el Telecentre?

 

  • Connexió a Internet de Banda Ampla.
  • Ordinadors personals per a navegació i per a accés a serveis avançats.
  • Xarxa local sense fil (WLAN). Els ciutadans poden acudir al Telecentre i connectar-se a Internet gratuïtament amb els seus propis equips portàtils dotats d'una targeta wi-fi.
  • Perifèrics (impressora, escàner).

En els telecentres existeixen responsables, dinamitzadors, etc, per a informar i orientar sobre el funcionament del Telecentre, les activitats que es realitzen, els resultats obtinguts, donar trasllat de necessitats i propostes de millora, etc.

 

 

- ¿On està el Telecentre d'Alcàntera de Xúquer?

 

Pots trobar-lo en la segona planta de la Casa de la Música (C/ Jaume Primer, nº 40).

 

 

- Horari:

 

Dilluns a divendres, de 16:00 a 20:30.

 

 

- Normes d'ús:

 

  • Els menors de 16 anys, durant l'horari escolar, haurien d'accedir al Telecentre acompanyats d'un pare o tutor.
  • Es prendran les mesures necessàries per a garantir el respecte entre els usuaris de manera que en els Centres siga possible treballar degudament sense sorolls ni molèsties causades per altres usuaris.
  • Es garantirà la neteja dels Centres i s'equiparan amb papeleres o altres utensilis necessaris per al seu bon manteniment.
  • No es podrà accedir a pàgines web amb continguts pornogràfics, racistes, xenòfobs, sexistes, violents o terroristes.
  • No es podrà instal·lar en els equips cap tipus de programa o aplicació sense autorització dels responsables del Centre.
  • L'ús indegut dels equips i les modificacions en la configuració haurien de suposar l'expulsió immediata i definitiva del Centre.
  • S'establiran usos prioritaris dels equips del Centre.

 

 

- ¿Què fer si s'oblida la contrasenya?

 

Si a un usuari se li oblida la seua contrasenya, en la pantalla d'inici de sessió pot punxar sobre la pregunta: "Va oblidar la seua contrasenya?" i accedirà a una pantalla en la qual se li formularà la pregunta recordatori que el propi usuari va fixar en el moment de donar-se d'alta. Ens trobem amb 2 seccions, "Recordar Pregunta" i "Canviar Contrasenya". En el primer d'ells a l'introduir el nostre usuari en la casella "Nom d'usuari", si és correcte (si existeix) en la secció "Canviar Contrasenya" ens apareixerà la pregunta a la qual hem de respondre i confirmar resposta perquè el sistema ens permeta canviar la nostra contrasenya actual (que no recordem) per altra nova. Quan canviem la contrasenya podrem accedir novament amb aquesta nova dada i el nostre nom d'usuari que seguirà sent el mateix.

 

 

- ¿Què fer si s'oblida el nom d'usuari?

 

Hem d'acudir al responsable de nostre Telecentre, com usuari autoritzat a través del Centre de de gestió integrat de serveis (CdGIS) podrà sol·licitar el reseteig del nostre usuari o gestionar altre tipus d'incidències relacionades amb l'accés per usuari i contrasenya. Solament serà necessari el nostre nom, cognoms i DNI.


No servirà intentar donar-nos d'alta amb altre usuari, doncs al demanar-nos el DNI se'ns llançarà un missatge advirtiendonos que no és possible crear l'usuari associat a aqueix DNI per que ja existeix.

 

 

- Connectar equips itinerants


Un equip itinerant, és un portàtil propietat de l'usuari que duga al Telecentre per a connectar-se a la xarxa.


Qualsevol usuari del Telecentre pot utilitzar el seu propi ordinador portàtil. Sols es necesari que l'ordinador tinga la seua pròpia connexió WIFI i l'usuari ho mantinga en el ràdio de cobertura del Punt d'Accés que està proporcionant la Xarxa d'Àrea Local. L'usuari haurà de seleccionar la xarxa sense fil de nom "Internet Rural", i es connectarà directament a la Xarxa d'Àrea Local del Telecentre. El responsable del Telecentre t'ajudarà a realitzar tot aquest procés.

 

 

- Com donar d'alta o registrar menors d'edat

 

Cal crear un usuari nou. En la pantalla d'inici a "Crear nou usuari", hem d'emplenar el formulari amb les dades personals del menor. Sota la secció "Dades Personals" hi ha altra cridada "Identificació" en ella, vam assenyalar la casella d'autorització del tutor i emplenem les dades que se'ns demanen sobre ell, sense oblidar el seu usuari i contrasenya que seran distints als del menor que s'estableixen baix. Després d'açò procedim de la mateixa forma que si es tractara d'un usuari normal.

 

 




« Novembre 2017 »
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30